onsdag den 29. juni 2016

DKK , STH og hvalpetest

Hvalpene nu med nummerplader - de er registreret hos DKK.

Jeg har bestilt DKK´s ID mærker til at komme og chippe hvalpene. Jeg har været så heldig at min normale "chipper" gerne vil køre turen nordpå. Det er jeg rigtig glad for. Hun er rigtig dygtig og hvalpene plejer at finde sig i den lidt trælse behandling. Ved at få dem chippet af en ID mærker er jeg også sikker på at have stamtavlerne når hvalpene afleveres da hun så har stamtavlerne med. Hvis man får det gjort hos dyrlægen kan der gå lidt tid før man får stamtavlerne fra DKK. Så nu venter jeg blot på hun ringer så vi kan aftale hvornår det skal foregå.

STH (Service hunde til handicappede) har bestilt to hvalpe fra kuldet. Det betyder, at de kommer og laver hvalpetest for at udvælge de to hvalpe der vil egne sig bedst til deres forening. Så de der skal have en gul tæve eller en sort han må vente på at få besked omkring deres hvalp indtil STH har lavet testen. De kommer Fredag d. 29.07.16 og tester. Det bliver spændende.

Jeg har tidligere leveret en hvalp til STH. Det var en hvalp efter Ronja fra hendes Englands kuld. Vi har haft en rigtig god oplevelse med Darwin´s forløb i STH systemet og er så heldige, at vi har god kontakt til hende der har ham som aktiv servicehund i dag.

STH er en nonprofit forening, der har til formål at uddanne og udplacere specialtrænede social- og servicehunde til at hjælpe mennesker med bevægelseshandicap.

Det er en meget professionel forening der tjener et fantastisk formål. Jeg kan kun opfordre til, at støtte op om foreningen. I kan læse mere på www.servicehunde.dk

Putterne er så søde og sjove. De leger med hinanden og med os. De bider i bukseben og fingre. Det bliver nok knap så sjovt når de først får tænder men lige nu nyder vi bare at de er så søde :)

De er begyndt at få legetøj i kassen. Det synes de er mægtig spændende. De er meget nysgerrige og undersøger det og leger også med det. Alt skal slikkes på og bides i.

De har også fået radio og vi er begyndt at spille lyd CD så de kan vænne sig til mange lyde fra starten af.

Kim skød en buk i går så mon ikke også et løb eller to finder vej i kassen når den er skindet.

Her kommer lidt video hvor I kan se lidt leg og lidt hygge i mælkebaren.

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar